23.12.24 r.- 06.01.25 r. - zimowa przerwa świąteczna
Regulamin wypożyczania instrumentów
Regulamin dla osób wypożyczających szkolne instrumenty muzyczne
w Szkole Muzycznej I stopnia im. Franciszka Mireckiego w Dobczycach
§1
INFORMACJE OGÓLNE
- Szkoła Muzyczna I stopnia im. Franciszka Mireckiego w Dobczycach wypożycza (w miarę możliwości) uczniom Szkoły oraz za zgodą Dyrektora uczestnikom Ogniska muzycznego działającego przy stowarzyszeniu „Oczarowani Muzyką” instrumenty muzyczne będące własnością Szkoły wraz z akcesoriami niezbędnymi do ich użytkowania, zwanych w dalszej części regulaminu instrumentami muzycznymi.
- Instrumenty muzyczne wypożyczane sąodpłatnie, na podstawie umowy najmu (załącznik nr 1).
- Osobą odpowiedzialną za wypożyczanie jest pracownik szkoły, któremu powierzono prowadzenie magazynu instrumentów muzycznych.
- Wypożyczający nie może oddać instrumentu w podnajem lub użyczenie osobom trzecim.
§2
PROCEDURA WYPOŻYCZANIA I ZWROTU INSTRUMENTU MUZYCZNEGO
- Wypożyczenie instrumentu muzycznego odbywa się na pisemny wniosek rodzica/ opiekuna prawnego ucznia/uczestnika ogniska muzycznego (załącznik nr 2)
- Podstawą wypożyczenia instrumentu muzycznego jest umowa najmu podpisana przez rodzica/ opiekuna prawnego ucznia/ uczestnika ogniska muzycznego.
- Zwrot instrumentu muzycznego następuje na podstawie danych identyfikacyjnych opisanych w umowie.
- Przy zwrocie instrumentu muzycznego nauczyciel instrumentu głównego dokonuje oględzin instrumentu.
§3
ZASADY KONSERWACJI I UŻYTKOWANIA INSTRUMENTÓW
- Wypożyczający zobowiązany jest do zachowania instrumentu muzycznego w stanie niepogorszonym poza normalne użycie instrumentu muzycznego będące następstwem prawidłowego używania.
- Wszelkie uszkodzenia instrumentów muzycznych powstałe w trakcie użytkowania, naprawiane są na koszt wypożyczającego.
- W przypadku najmu instrumentu smyczkowego lub gitary zakup strun, włosia i ich wymiana następuje na koszt Najemcy.
- W przypadku najmu instrumentów dętych zakup stroików, wymiana poduszek i sprężynek następuje na koszt Najemcy.
- Wszystkie naprawy, konserwacje instrumentów lutniczych mogą być wykonane tylko przez lutnika wskazanego przez Szkołę, a pozostałych instrumentów przez zakład wskazany przez Szkołę.
- Trwałe uszkodzenie instrumentu powstałe wskutek jego niewłaściwego użytkowania, niedbalstwa, naprawy przez osoby do tego nieuprawnione, a także zagubienie zobowiązuje wypożyczającego do pokrycia kosztów zakupu nowego instrumentu tej samej klasy.
- O uszkodzeniu instrumentu muzycznego, w tym akcesoriów (smyczka, ustnika itp.) wypożyczający winien niezwłocznie pisemnie powiadomić dyrekcję szkoły.
§4
ZASADY ODPŁATNOŚCI ZA WYPOŻYCZENIE INSTRUMENTU
- Wypożyczający uiszcza opłatę za najem instrumentu zgodnie z zawartą umową.
- W przypadku przekroczenia terminów płatności, Szkole będą przysługiwać odsetki ustawowe.
- Nieuregulowanie należności przez kolejny miesiąc może stanowić podstawę do wypowiedzenia przez Szkołę zawartej umowy.
§5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2023 r.
- Traci moc Regulamin wypożyczania instrumentów muzycznych Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach z dnia 8 marca 2022 r.
\
Załącznik nr 1 do Regulaminu
SM-234-…./….. UMOWA NAJMU NR ….
zawarta w Dobczycach dnia ………………. 2023 r., pomiędzy
Gminą Dobczyce – Rynek 26, 32-410 Dobczyce, NIP 681 100 44 43 w imieniu, której działa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Franciszka Mireckiego w Dobczycach, ul. Szkolna 43, 32-410 Dobczyce,
reprezentowana przez Panią Magdalenę Irzyk Dyrektora Szkoły na podstawie pełnomocnictwa nr 53/2021 Burmistrza Gminy i Miasta Dobczyce z dnia 15 września 2021 r. zwaną dalej Wynajmującym
a
Panią/Panem………………………………………..zamieszkałą/zamieszkałym ……………………………………….……
zwanym dalej Najemcą.
§ 1
1. Przedmiotem umowy jest najem niżej opisanego instrumentu muzycznego oraz akcesoriów będących własnością Szkoły:
1) Nazwa instrumentu …………………………………………………………………………………………………
2) Numer fabryczny: …………………………………………………………………………………………………..
3) Numer inwentarzowy …………………………………………………………………………………………….
4) Wartość instrumentu ………………………………………………………………………………………………
5) Opis instrumentu oraz wykaz akcesoriów (wypełnia nauczyciel przedmiotu głównego)
………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
zwanych dalej łącznie również „instrumentem muzycznym”.
2. Najemca oświadcza, że zapoznał się z przedmiotem najmu opisanym w ust. 1 i oświadcza, że co do jego stanu nie wnosi żadnych zastrzeżeń.
3. Strony zgodnie postanawiają, że przedmiot najmu będzie wykorzystywany wyłącznie
w celu realizacji programu szkolnego nauki gry na …………………………………..związanego z edukacją muzyczną ucznia………………………………………………………………../ programu realizowanego w ramach ogniska muzycznego.
4. Najemca nie może oddać przedmiotu najmu w podnajmem lub bezpłatne używanie osobom trzecim.
5. Najemca, bez uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego, nie może czynić w przedmiocie najmu żadnych zmian, w tym ulepszeń.
§ 2
Umowa zawarta zostaje na czas określony od dnia ………..2023 r. do ukończenia szkoły tj. do dnia……. r.
§ 3
Najemca przyjmuje na siebie odpowiedzialność za wypożyczony instrument muzyczny, o którym mowa w § 1.
§ 4
Przy zwrocie instrumentu muzycznego nauczyciel instrumentu głównego dokonuje oględzin instrumentu
§ 5
Najemca zobowiązany jest do zachowania instrumentu muzycznego w stanie niepogorszonym poza normalne użycie instrumentu muzycznego będące następstwem prawidłowego używania.
§ 6
W przypadku najmu instrumentu smyczkowego lub gitary zakup strun, włosia i ich wymiana następuje na koszt Najemcy.
W przypadku najmu instrumentów dętych lub akordeonu zakup stroików, wymiana sprężynek i poduszek następuje na koszt Najemcy.
§ 7
- Jeżeli w czasie trwania umowy instrument muzyczny wymagać będzie naprawy Najemca zobowiązany jest dokonać naprawy instrumentu muzycznego na swój koszt i w dniu zwrotu przekazać Wynajmującemu kopie dowodu zapłaty za wykonaną usługę naprawy i oryginały udzielonych gwarancji, jeżeli zostały udzielone.
- Naprawa instrumentu muzycznego przez Najemcę dokonana będzie wyłącznie w warsztatach wskazanych przez Szkołę.
- O każdym uszkodzeniu instrumentu muzycznego, a także o okolicznościach, o których mowa w § 8, Najemca winien niezwłocznie pisemnie powiadomić dyrekcję szkoły.
§ 8
- W przypadku zniszczenia lub trwałego uszkodzenia instrumentu muzycznego powstałego wskutek jego niewłaściwego użytkowania, w szczególności umyślnego działania, lub niewłaściwej naprawy instrumentu muzycznego, w szczególności przez osoby do tego nieuprawnione, a także w przypadku zagubienia instrumentu muzycznego, Najemca zobowiązany jest do pokrycia kosztów zakupu nowego instrumentu tej samej klasy wg cen obowiązujących w chwili nabycia nowego instrumentu przez Wynajmującego.
- Najemca odpowiada za swoje wszelkie działania i zaniechania powstałe w przypadku zaginięcia, uszkodzenia czy kradzieży instrumentu muzycznego. Odpowiada też za wszelkie działania i zaniechania mogące mieć wpływ na dalsze uszkodzenia instrumentu muzycznego, za brak jego naprawy we właściwym czasie i we właściwy sposób, jak również za działania czy zaniechania Najemcy mogące mieć wpływ na możliwość uzyskania odszkodowania za uszkodzony lub utracony instrument muzyczny.
§ 9
- Wynagrodzenie z tytułu najmu instrumentu muzycznego wynosi brutto 19,68 złotych miesięcznie za każdy rozpoczęty miesiąc. Najem instrumentu muzycznego podlega opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 23%.
- Łączna wysokość wynagrodzenia za cały okres trwania umowy wynosi …………….. zł brutto.
- Wynajmujący wystawiać będzie Najemcy fakturę VAT za najem instrumentu muzycznego ostatniego dnia roboczego w miesiącu wrześniu (za okres czterech miesięcy od września do grudnia) oraz ostatniego dnia roboczego w miesiącu styczniu (za okres ośmiu miesięcy od stycznia do sierpnia) lub w okresach co dwa miesiące (ostatniego dnia roboczego pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego).
- Faktura Vat za najem instrumentu muzycznego przekazywana będzie pocztą elektroniczną, jeżeli najemca wyraził zgodę na kontakt mailowy.
- Najemca zobowiązuje się uiszczać opłatę z tytułu najmu instrumentu na podstawie wystawionej przez Szkołę faktury VAT w terminach do 14 dni od wystawienia faktury.
- Najemca zobowiązuje się dokonać płatności przelewem na następujący numer rachunku bankowego Wynajmującego: 56 8602 0000 0000 0262 2510 0001.
- W razie opóźnienia z zapłatą wynagrodzenia należnego z tytułu niniejszej umowy, Wynajmującemu przysługuje prawo naliczenia odsetek ustawowych.
§ 10
- Najemca zapłaci Wynajmującemu odszkodowanie/ karę umowną z tytułu
1) braku zwrotu instrumentu muzycznego w terminie, w wysokości 100 % wynagrodzenia brutto, o którym jest mowa w § 9 ust 2 za każdy miesiąc bezumownego korzystania z instrumentu muzycznego, w przypadku niepełnego miesiąca Najemca płaci karę w wysokości proporcjonalnej do okresu korzystania z instrumentu bez umowy.
2) nienależytego wykonania umowy, przez co rozumie się naruszenie zapisów, o których mowa w § 1 ust. 3,4,5 oraz § 5, § 7 ust. 3 umowy w wysokości 100 % wynagrodzenia brutto, o którym jest mowa w § 9 ust. 2 umowy.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na ogólnych zasadach jeżeli kara umowna nie pokryje w pełni poniesionej szkody przez Wynajmującego.
- Zapłata kary nastąpi w terminie 14 dni od dnia wystawienia przez Wynajmującego noty obciążeniowej.
- Z zachowaniem zapisów nin. umowy Najemca jest zobowiązany na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy za które Najemca ponosi odpowiedzialność.
- Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za ucznia, o którym mowa w § 1 ust 3 Umowy, w zakresie objętym nin. Umową.
§ 11
- Rozwiązanie umowy może nastąpić w każdym czasie z ważnego powodu przez każdą ze Stron z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec następnego miesiąca kalendarzowego.
- Wynajmujący może wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia, jeżeli najemca używa instrument muzyczny w sposób sprzeczny z umową lub z przeznaczeniem rzeczy i mimo upomnienia nie przestaje go używać w taki sposób, gdy instrument muzyczny zaniedbuje do tego stopnia, że zostaje on narażony na utratę lub uszkodzenie, w przypadku zaprzestania pobierania nauki przez ucznia w Szkole lub w przypadku miesięcznej zaległości przez Najemcę z zapłatą faktury. W konsekwencji instrument musi zostać niezwłocznie zwrócony do Wynajmującego.
§ 12
Integralną częścią umowy jest Regulamin wypożyczania instrumentów muzycznych w Szkole Muzycznej I stopnia im. F. Mireckiego w Dobczycach. Najemca oświadcza, że zapoznał się z obowiązującym Regulaminemi zobowiązuje się go przestrzegać.
§ 13
- Wszelkie oświadczenia składane w związku z niniejszą umową będą uznawane za skutecznie złożone, jeżeli zostaną doręczone na adresy wskazane w komparycji umowy.
- Wskazanie nowego adresu wymaga pisemnego zawiadomienia drugiej strony pod rygorem nieważności i jest skuteczne od dnia doręczenia. Do tego czasu, za skutecznie doręczone będą uważane oświadczenia złożone na dotychczasowy adres.
§ 14
W sprawach nieobjętych umową stosuje się aktualnie obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 15
Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 16
Niniejsza umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
………………………………… ……….……………………………
(podpis Najemcy) (podpis Wynajmującego)
Potwierdzam odbiór wymienionego w umowie instrumentu muzycznego i akcesoriów.
…………………………………
(podpis Najemcy)
Załącznik nr 2 do Regulaminu
………………………………………………………… Dobczyce, dnia…………………………………
(Imię i nazwisko wnioskodawcy)
………………………………………………………
(Adres do korespondencji)
………………………………………………………
(Telefon kontaktowy)
………………………………………………………
(PESEL)
Do Dyrektora
Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach
Proszę o wypożyczenie instrumentu: …………………………………………………… dla mojej/mojego * córki/syna * uczennicy/ucznia * …………………………………………….. Szkoły Muzycznej I st. w Dobczycach/ Ogniska Muzycznego*. Nauczyciel instrumentu głównego……………………………………………………………………………… Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem * się z regulaminem wypożyczania instrumentów, obowiązującym w Szkole Muzycznej I st. w Dobczycach i zobowiązuję się przestrzegania zawartych tam postanowień. W przypadku zmiany danych kontaktowych/korespondencyjnych zobowiązuję się do ich niezwłocznego uaktualnienia.
……………………………………………………
(podpis rodzica/opiekuna prawnego * )
*niepotrzebne skreślić