Ogłoszenia ikonka 17 listopada - koncert cecyliański, kościół MBWW w Dobczycach, godz.18.00

Logo Szkoły Muzycznej w Dobczycach

Herb

Regulamin przyjęć

Regulamin przyjęć kandydatów do Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach

Załącznik do Zarządzenia Nr 3 /2023 Dyrektora Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach
z dnia 27 lutego 2023 r.

Podstawa prawna:
– art. 142 ust. 10, art. 158 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. –Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 z późn.zm)
– Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r.
w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. 2019 poz.6 86 z późn.zm);
– Statut Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach.

§ 1

  1. O przyjęcie do klasy pierwszej Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobczycach, zwanej dalej „szkołą” może ubiegać się kandydat:
    1) w przypadku cyklu sześcioletniego- kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy, oraz nie więcej niż 10 lat;
    2) w przypadku cyklu czteroletniego – kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.
  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek dyrektora szkoły, minister właściwy do spraw kultury i dziedzictwa narodowego może wyrazić zgodę na ubieganie się o przyjęcie do szkoły przez kandydata przekraczającego limity wiekowe określone w ust.1.

§ 2

  1. Szkoła prowadzi nieodpłatne poradnictwo dla kandydatów obejmujące w szczególności informowanie o warunkach rekrutacji, programie kształcenia i warunkach nauki w szkole.
  2. Szkoła prowadzi okresową działalność konsultacyjną w formie zajęć praktycznych jako kurs przygotowawczy.
  3. Uczestnictwo w zajęciach wymienionych w ust.2 nie jest jednoznaczne z przyjęciem kandydata do szkoły.
    § 3
  4. Wniosek o przyjęcie do szkoły składa się w terminie określonym przez dyrektora, przy czym obejmuje on co najmniej 14 dni wyznaczonych w okresie od dnia 1 lutego do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne, i upływać nie później niż w dniu poprzedzającym wyznaczony termin przeprowadzenia badania przydatności.
  5. Do wniosku należy dołączyć:
    1) w przypadku dziecka, które w danym roku kalendarzowym nie ukończyło 7 lat- zaświadczenie o korzystaniu z wychowania przedszkolnego, o którym mowa w art. 36 ust. 2 pkt 1 ustawy, albo opinię, o której mowa w art. 36 ust. 2 pkt 2 ustawy;
    2) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej I stopnia, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
  6. Wniosek o przyjęcie składa się do dyrektora szkoły muzycznej.

§ 4

  1. Kwalifikacja kandydatów do szkoły odbywa się na pierwszym etapie rekrutacji na podstawie badania przydatności.
  2. Badanie przydatności polega na sprawdzeniu uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie.
  3. Termin przeprowadzenia badania przydatności wyznacza dyrektor szkoły.
  4. Termin przeprowadzenia badania przydatności powinien przypadać w okresie od dnia 1 marca do najbliższego piątku po dniu 20 czerwca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
  5. Szkoła podaje informację o terminie oraz warunkach przeprowadzenia badania przydatności w Biuletynie Informacji Publicznej na co najmniej 30 dni przed terminem ich przeprowadzenia.
  6. Szkoła uwzględniając specyfikę i zakres przeprowadzanego badania przydatności zapewnia równe i właściwe warunki ich przeprowadzania, polegające w szczególności na:
    1) zapewnieniu indywidualnego przeprowadzenia dla każdego kandydata badania przydatności;
    2) zapewnieniu warunków lokalowych adekwatnych do potrzeb kandydata;
    3) zapewnieniu odpowiedniego wyposażenia niezbędnego do przeprowadzenia badania przydatności.
  7. Badanie uzdolnień muzycznych polega na:
    a. powtarzaniu schematów rytmicznych;
    b. rozróżnianiu dźwięków wysokich i niskich;
    c. powtarzanie melodii za głosem i za instrumentem;
    d. określeniu ilości dźwięków;
    e. rozpoznawaniu zmian w melodii i trójdźwiękach;
    f. zaprezentowaniu dowolnej piosenki przygotowanej przez kandydata lub wykonanie utworu na instrumencie.
  8. Badanie predyspozycji kandydata podlega ocenie punktowej (0-25pkt).
  9. Ocenie podlega również badanie indywidualnych predyspozycji do gry na instrumencie.
  10. Ostateczna ocena kandydata, będąca średnią uzyskanych punktów, decyduje o przyjęciu kandydata do szkoły lub kwalifikacji do drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego.
  11. Minimalna średnia ilość punktów kwalifikująca kandydata do kształcenia muzycznego wynosi 17 punktów.
  12. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
    1) wielodzietność rodziny kandydata;
    2) niepełnosprawność kandydata;
    3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
    4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
    5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
    6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
    7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
  13. Kryteria, o których mowa w ustępie powyżej, mają jednakową wartość.

§ 5

  1. W celu przeprowadzenia badania przydatności dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli szkoły komisję rekrutacyjną, zwaną dalej „komisją” i wyznacza jej przewodniczącego.
  2. Komisja liczy co najmniej 3 osoby.
  3. Do szczegółowych zadań komisji należy:
    1) podanie do publicznej wiadomości informacji o warunkach rekrutacji;
    2) ustalenie odpowiednio rodzaju, formy i liczby zadań dla kandydata, realizowanych w ramach badania przydatności;
    3) podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do danej szkoły w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności;
    4) podanie do publicznej wiadomości w terminie nie później niż do dnia 5 sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który przeprowadzane jest postępowanie rekrutacyjne listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
  4. Z przebiegu badania przydatności komisja sporządza protokół zawierający listy, o których mowa w § 6.
  5. Zasady przechowywania protokołu określa § 6a regulaminu.

§ 6

  1. Wyniki postepowania rekrutacyjnego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły muzycznej podawana jest do publicznej wiadomości w widocznym miejscu w szkole a także na stronie internetowej szkoły.
    a) listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności
    b) listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych nie później niż do 5 sierpnia danego roku kalendarzowego.
  2. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły muzycznej, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty
  3. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły muzycznej. Lista zawiera imiona i nazwiska kantydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
  4. Listy, o których mowa w pkt. 1 i 3 zawirają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
  5. Dzień podania do publicznej wiadomości list, o których mowa w ust. 3, jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
  6. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych I kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły muzycznej.
  7. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 6. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  8. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły muzycznej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  9. Dyrektor szkoły muzycznej rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w ust. 8, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
  10. Listy, o których mowa w ust. 1 i 3, podane do publicznej wiadomości, są publikowane nie dłużej niż do czasu upłynięcia terminów, o których mowa w ust. 6-8, w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym przeprowadzanego w danym roku kalendarzowym.

§6a

  1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do szkoły.
  2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

§ 7

  1. Egzamin kwalifikacyjny przeprowadzany dla kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły artystycznej do klasy wyższej niż I lub na semestr wyższy niż I oraz w przypadku przechodzenia ucznia z jednej szkoły artystycznej do innej szkoły artystycznej lub wniosku kandydata o przyjęcie do szkoły artystycznej w trakcie roku szkolnego obejmuje wiedzę i umiejętności z zajęć edukacyjnych artystycznych w zakresie odpowiadającym zrealizowaniu podstawy programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 46a ust. 2 ustawy, na etapie umożliwiającym przyjęcie odpowiednio kandydata albo ucznia do klasy, o przyjęcie do której kandydat albo uczeń się ubiega, lub na semestr, o przyjęcie na który kandydat albo uczeń się ubiega.
  2. Egzamin kwalifikacyjny przeprowadza się w formie pisemnej, ustnej, praktycznej lub mieszanej, ustalonej przez dyrektora szkoły.
  3. Do egzaminu kwalifikacyjnego przepisy § 4 ust. 6 stosuje się odpowiednio.
  4. W przypadku ubiegania się kandydata o przyjęcie do szkoły do klasy wyższej niż pierwsza termin przeprowadzanie egzaminu kwalifikacyjnego przypada na termin badania przydatności.
  5. Egzamin kwalifikacyjny dla ucznia przechodzącego z jednej szkoły lub placówki artystycznej do innej szkoły lub placówki artystycznej lub kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły lub placówki artystycznej w trakcie roku szkolnego przeprowadza się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku odpowiednio w sprawie przyjęcia kandydata do szkoły lub placówki artystycznej lub w sprawie przejścia ucznia z jednej szkoły do innej szkoły w trakcie roku szkolnego.
  6. Termin egzaminu kwalifikacyjnego wyznacza dyrektor szkoły.
  7. Dyrektor szkoły powiadamia odpowiednio kandydata albo ucznia o terminie, warunkach i trybie przeprowadzenia oraz o zakresie tematycznym egzaminu kwalifikacyjnego.
  8. W celu przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego dyrektor szkoły powołuje komisję kwalifikacyjną, wyznacza jej przewodniczącego oraz określa zadania członków tej komisji.
  9. Do zadań komisji kwalifikacyjnej należy:
    1) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego egzaminu kwalifikacyjnego, zawierającego ocenę predyspozycji i poziomu umiejętności kandydata;
    2) przekazanie protokołu dyrektorowi szkoły.
  10. Dyrektor szkoły na podstawie oceny predyspozycji i poziomu umiejętności kandydata podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do danej klasy.
  11. Różnice programowe w zakresie zajęć edukacyjnych, uczeń uzupełnia na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia edukacyjne.

§ 8

  1. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, kandydat może ubiegać się o przyjęcie do szkoły w trakcie roku szkolnego.
  2. W przypadku wniosku kandydata o przyjęcie do klasy wyższej lub przechodzenia ucznia z innej szkoły w trakcie roku szkolnego dyrektor szkoły wyznacza egzamin kwalifikacyjny w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
  3. W przypadkach, o których mowa w ust.1, przepisy § 7 stosuje się odpowiednio.

§ 9
Regulamin wchodzi w życie z dniem 27 lutego 2023 r.

Informacja przygotowana przez: Magdalena Irzyk

Ostatnia modyfikacja przez: Magdalena Irzyk

Data publikacji: 08.11.2021 12:12:59

Data ostatniej zmiany: 25.08.2023 11:37:54

Historia zmian

08.11.2021 12:12:59

Autor: Magdalena Irzyk

Rodzaj: Publikacja

Nasi partnerzy i sponsorzy
Skip to content